#Article

Πώς να διαχειριστείς το στρες στη δουλειά: 3 απλά tips

By: Dimitris Semsis

Με την καθοδήγηση της Μαρίας Κατσιφαράκη — Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια

 

Το στρες και η δουλειά είναι, δυστυχώς, αλληλένδετοι όροι για πολλούς εργαζόμενους σήμερα. Λόγω των πολλαπλών και χαοτικών αλλαγών που έχουν πλήξει τον κόσμο αυτούς τους τελευταίους μήνες, αυτό το φαινόμενο έχει γίνει ακόμα πιο αισθητό.

 

Στόχος μας παραμένει η καλυτέρευση της εργασιακής καθημερινότητας, και το στρες είναι ένα εμπόδιο που πρέπει να αντιμετωπιστεί. Για αυτό, συγκεντρώσαμε 3 τρόπους μέσω των οποίων μπορεί να μειώσει ο καθένας το στρες του — κάνοντας τη δουλειά του πιο ευχάριστη και παραγωγική.

 

#1 TIP: Διαχείριση χρόνου

 

Μια τέτοια συμβουλή μπορεί να φαίνεται αυτονόητη, αλλά είναι εύκολο για κάποιον να αμελήσει τη σωστή κατανομή του χρόνου όσο είναι στη δουλειά. Ένα χαοτικό πρόγραμμα μπορεί να οδηγήσει σε ένα ελλιπές τελικό αποτέλεσμα και να μειώσει τη συνολική ποιότητα της δουλειάς κάποιου. Είναι σημαντικό να οργανώνουμε τα καθήκοντά μας, και να τους δίνουμε τον χρόνο που τους αναλογεί. Έτσι καλό είναι να επικεντρωνόμαστε σε ένα καθήκον τη φορά, και να αποφεύγουμε το multitasking.

 

Ένας τρόπος για να φιλτράρουμε τον τρόπο με τον οποίο βάζουμε σε σειρά τα καθημερινά μας καθήκοντα είναι να τα αξιολογούμε βάση δύο χαρακτηριστικών: πόσο σημαντικά είναι, και πόσο επείγοντα είναι. Δηλαδή, όταν κάτι είναι σημαντικό και επείγον μπαίνει πρώτο, μετά μπαίνουν τα μόνο σημαντικά, μετά τα μόνο επείγοντα, και μετά όλα τα υπόλοιπα. Έτσι, κατηγοριοποιούμε εύκολα και σταθερά τις δουλειές που έχουμε να κάνουμε, βάζοντας μία τάξη στην καθημερινή μας εργασία — μειώνοντας, ταυτόχρονα, το συνολικό μας στρες μέσω αυτού του εργαλείου.

 

#2 TIP: Διαχείριση σχέσεων στη δουλειά

 

Οι διαπροσωπικές σχέσεις αποτελούν βασικό πυλώνα της εργασιακής μας καθημερινότητας, ειδικά λόγω των δεδομένων του Covid-19 —δηλαδή της κοινωνικής αποστασιοποίησης που ασπαστήκαμε κατ’ ανάγκη πολλοί από εμάς— εφόσον η φυσική επαφή σε κοινό χώρο γραφείου δεν είναι πια δεδομένη.

 

Το κύριο στοιχείο εδώ είναι η ειλικρίνεια και η καθαρότητα του σκοπού. Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς με τους συνεργάτες μας και να εκφράζουμε τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας, ανεξάρτητα από το αν είναι θετικά ή αρνητικά — πάντα μέσα σ’ ένα πλαίσιο αμοιβαίου σεβασμού. Το να μην εκφραζόμαστε οδηγεί σε ένα τοξικό και μη παραγωγικό κλίμα, όπου καλλιεργείται δυσαρέσκεια, αν περάσει αρκετός χρόνος χωρίς το σωστό πλαίσιο συνεννόησης και συνεργασίας.

 

Ένα πρακτικός τρόπος, ειδικά σε καταστάσεις όπου υπάρχει remote working, είναι η καθιέρωση ενός meeting —είτε φυσικού, είτε ψηφιακού— όπου συζητάμε μόνο για μη επαγγελματικά θέματα. Εκεί, τα μέλη της ομάδας μπορούν να μιλήσουν για λιγότερο πρακτικά θέματα και να εκφράσουν τα συναισθήματα τους με έναν υγιή και παραγωγικό τρόπο. Μια τέτοια συνάντηση, καλό είναι να γίνεται μηνιαία ή μια φορά κάθε δύο εβδομάδες

 

#3 TIP: Κάνε ένα διάλειμμα

 

Μερικές φορές είναι αναπόφευκτο — θα χρειαστεί να κάνουμε ένα διάλειμμα από την εργασία μας. Αυτό μπορεί να είναι σύντομο ή και μεγαλύτερο Όταν έχουμε λοιπόν την ευκαιρία να κάνουμε μεγαλύτερα διαλείμματα από τη δουλειά μας, καλό είναι να τα απολαμβάνουμε στο μέγιστο — μειώνοντας στο ελάχιστο την επαφή μας με την επαγγελματική μας καθημερινότητα και τις υποχρεώσεις της. Αυτό μεταφράζεται σε 3 απλούς “κανόνες”:

 

  1. Αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε το laptop.
  2. Αποφεύγουμε να διαβάζουμε emails.
  3. Και γενικά αποφεύγουμε οποιαδήποτε “ενασχόλησή” μας με επαγγελματικά ζητήματα.

 

Στις διακοπές μας, εφόσον μας το επιτρέπουν οι συνθήκες, αυτό το κενό είναι καλό να είναι μεγάλο. Μόνο έτσι, θα μπορέσει κάποιος να φορτίσει τις μπαταρίες του — γυρίζοντας πίσω στη δουλειά πιο φρέσκος και με όρεξη για ουσιαστική εργασία.

 

Αυτή η συνήθεια μπορεί να μεταφερθεί και στην καθημερινότητα μας, αλλά σε πολύ μικρότερο βαθμό. Καλό είναι κάθε μέρα να αφιερώνουμε χρόνο στον εαυτό μας, μακριά από το κινητό ή άλλους περισπασμούς. Δεδομένου ότι ο μέσος εργαζόμενος σήμερα, ζει σε πολύ δραστήριους ρυθμούς, αυτό μπορεί να φανεί εώς και αδύνατο — αλλά έστω και 15 λεπτά τη μέρα μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

 

To 2020, έως τώρα, είναι μια δύσκολη χρονιά, με πολλές αναταραχές. Ως αποτέλεσμα, το στρες —ειδικά στον εργασιακό χώρο— έχει γίνει σύνηθες. Με αυτά τα απλά, αλλά πρακτικά tips μπορούμε τουλάχιστον να το ελαττώσουμε — βελτιώνοντας λίγο, λίγο την καθημερινότητα μας.

 

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα work psychology workshops μας, στείλτε μας ένα email στο info@vividvibes.gr

Share
#culture #mindset #sustainable #vividvibes #workpsychology #workshops